Sabtu, 11 September 2010

Raya di Brisbane 2010

Salam Syawal,

Syukur kita setelah 29 hari Ramadhan (kat sini lewat sehari puasa) dah masuk Syawal. Solat sunat hari raya diadakan di padang awam dekat Munro St. Awal...pukul 7pg. Maklumlah mana ada cuti kat sini. Kena pula hari kerja ada yang ada kuliah, presentation dan sebagainya. Ramai juga yang lewat sebab makluman waktu solat agak lewat. Tapi kira bagus sebab ramai yang datang walaupun lewat dan hanya sempat dengar kutbah. Bermacan bangsa ada sini...dari arab, melayu, indonesia, pakistan termasuk juga orang tempatan.

Bertakbir raya. Cuaca pun selesa.

Beramah mesra sesudah kutbah.
Itu la alas yang digunakan selama ini. Jangan lupa tolong lipat kain tu.

Lepas solat kami serbu rumah terbuka. Ada 3 rumah terbuka pada hari raya pertama dan 2 rumah pada hari raya ke-2. Terima kasih kerana menjemput kami sekeluarga.

Rumah pertama, 78, Depper St. Ada lemang...
Tengok tu ramai datang.
Rumah ke-3, 17 Bayliss St
Rumah ke-2 ialah Princes St, tapi leka makan tak ingat amik gambar. Apa-apa pun terima kasih atas jamuan. Lain kali boleh buat lagi. Lepas ni jangan lupa datang anjuran kami pula bersama rakan lain di Indooroopilly.

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin.

Rumah terbuka sempena AidilFitri anjuran kami bersama rakan lain bertempat di 131, Clarence Rd, Indooroopilly pada 25 September 2010 dari 11 pagi hingga 4 petang. Tapi malam tu pun masih ada pengunjung yang datang. Antara menu sate ayam, soto, bihun sup, dendeng, nasi putih, asam pedas daging, kek coklat dan kuih raya.

Antara foto yang sempat diambil sambil melayan tetamu. Lebih tu sila ke ruangan Multimedia.


Jamuan sempoi duduk beralas

Jiran sebelah pun bagi guna laman rumah dia.

Handball time.

Tetamu terhormat, Mr Brandon.

Aktiviti kanak-kanak, main game.

Menjamu selera sambil berbual.

Kek coklat dah tinggall sikit berserta kuih raya.

Antara tetamu yang hadir.

Tiada ulasan: