Sabtu, 2 Oktober 2010

Tok Pa di Brisbane

Pada 30 September lepas, Khazanah Holding diketuai oleh Naib Presiden telah mengadakan pameran dan temuduga pelajar yang akan tamat belajar. Peluang juga terbuka kepada warga Malaysia yang ingin balik berkhidmat dan kepada pasangan pelajar yang bakal kembali ke Malaysia. Program bermula jam 0900 sehingga petang di Colin Clark Room di UQ. Tinjauan pagi didapati sesi temuduga telah bermula dan beberapa calon sedang menunggu.

Pada sebelah malamnya diadakan pula sesi perjumpaan dan dialog antara pelajar dan warganegara Malaysia di  bumi Brisbane dengan Dato' Seri Mustafa Muhamad, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri yang sedang dalam rangka promosi Malaysia di Australia.

Sesi dimulakan dengan jamuan makan malam diikuti ucapan oleh wakil pelajar seterusnya oleh Tok Pa. Majlis diakhiri dengan sesi dialog. Majoriti soalan jenis perbandingan antara sistem di Malaysia dan Australia. Antara soalan ialah berkenaan sistem pengangkutan awam, penetapan gaji minima dan kebebasan media di Malaysia. Pihak pelajar juga telah menyediakan memorandum untuk diserahkan kepada menteri.

Majlis bersurai hampir jam 2300. Selepas itu, Tok Pa di pelawa menjamu laksa dan laksam (kegemaran beliau) di rumah saudara Ruji yang pernah menjadi pegawai khas kepada Tok Pa.

AsaazA

1 ulasan:

en_me berkata...

tetiba teringat laksa sarawak.. ehehe